Commercial

Commercials, in het Nederlands ook wel reclame genoemd, nog steeds het medium om je product te promoten. Dit kan natuurlijk op vele manieren en je bent echt niet langer verplicht om hele dure TV commercials te laten maken! Sterker nog, de huidige markt richt zich veel meer op online, social media en targeted advertising. Kortom, je kunt alle kanten op, en ik buig daarin gerust met je mee!

Een commercial als verbinding naar uw merk

Even terug naar het begin. Wat zijn commercials eigenlijk en wat kun je ermee doen. Volgens Wikipedia is reclame: “Een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten over te halen tot aanschaf van producten en diensten. Veel reclame is dan ook bedoeld om consumptie te bevorderen door het creëren en versterken van een merkimago en getrouwheid aan een merk. Het is ook het promoten van een product, dienst, bedrijf of idee door middel van een veelal gesponsorde boodschap.”
Helder! Maar ja, welke vorm past nou het beste bij je?! Radioreclame in jouw regio, TV-commercials door het hele land? Of toch een online commercial specifiek voor jouw doelgroep? Die keuze kan ik helaas niet voor je maken maar als de keuze eenmaal gemaakt is kunnen we aan de slag want wat bovenstaande opties verbindt is, je raadt het misschien al, een voice-over!

Tone of voice

Elk type commercials zorgt voor een andere tone-of-voice. Een radio reclame is niet hetzelfde als een TV-commercial. Vaak is alleen het tempo al heel verschillend, radio moet vaak binnen 15 sec, TV heeft vaak al het dubbele aantal secondes en voor online kun je het natuurlijk zo gek maken als je wilt! Al zit daar ook een limiet aan want reclames van langer dan 30 seconden worden vaak weggeklikt. En ook de sound is geheel aan jou, wil je het meelevend hebben of juist extreem over de top? Samen gaan we op zoek naar het juiste geluid om jouw product of dienst optimaal tot z’n recht te laten komen.

Wil je meer weten over hoe ik te werk ga? Kijk dan even op dit deel van m’n website. En wil je contact opnemen? Dan klik je hieronder.